Saturday, January 17, 2009

Menunggu mentari mnyinar kembali.


11 januari


Hati rasa senang skit sbb mama kuar dari hospital. Selepas berada di dlm wad kecemasan selama 3 jam dan di tempatkn Wad CCU selama 2 hari. Pastu dipindahkn ke wad biasa selama 4 hari. Mama masuk hospital di sebabkn kecuaian seorang jururawat kt pusat dialisis. Budus punye org, wat keje x profesional. Tp takpe r, sume dh selamat. Masa tgk mama kt wad CCU, pertama kali utk thn ni mata aku berkaca bila tgk mama kaku di atas katil dgn wayar pnh satu badan. Nasib baek xde org time tu kt dalam Wad =p. Ptg 11 januari, aku balik kl ngan mak & ayah iaitu mak cik dan pak cik ku.

13 januari

Terima call dari mama & abah kul 12pm, diaorg srh balik ke trg balik sbb nenek ku sakit tenat. Pas letak fon dapat msg dari alongku, dia pn suh blk gak a.s.a.p. Belum sempat aku nk senyum spt dulu, dapat lagi berita sedih. Kul 3.30pm selepas abis kls aku pegi beli tiket bas nk blk trg. Kul 3.45 dapat kol dari abah, abah bgth nenek ku dah meninggal dunia. Terkedu lidah nk brckp dan mata mula berkaca, aduyai. Kul 5pm gerak ke subang airport, aku wat keputusan nk blk ngan flight memandang kn arwah nenek ku nk dikebumikn malam tu jugak. Kalo blk ngan bas, sah2 aku x sempat nk cium & tgk arwah nenek ku utk kali terakhir. Aku bertolak kul 7.40 dan tiba di trg 8.30 mlm. Kul 9 smpai umah nenek ku, trcapai hasrat aku utk cium arwah nenek ku. Kul 9.30mlm bergrk ke Tanah perkuburan. Kul 11 mlm sume nya selesai dgn selamat.

Mood: Minda ku kosong, mata nk berkaca je bila teringat arwah nenek ku & time mama sakit. Tapi aku akan tetap cool wlaupun rasa mcm jantung nk berhenti =p. Pening kepala dan jadi blurr nak mampuih. Kerinduan sama arwah tok asmah sbb beliau satu2 nya yg tinggal, yg lain sume dh xde.

Wahai Si NAS kuatkn lah semangat kamu seperti dulu.
Tabahkan lah hati kamu spt dulu.
Cekalkan hati mu.
Jgn cepat mngalah!

If you start appreciating what you have right now, wherever you are, you are FIRST CLASS


Peace no war


-Nas-

2 comments:

SI Gadis said...

takziah nik.
tabah hadapi dugaan k.
be strong!

Nik said...

=p