Monday, January 5, 2009

Permulaan tahun baru dgn dugaan.

1 Januari 2009

Permulaan thn ni agak mncabar kerna aku hampir kehilangan seorang kawan baik aku iaitu Yusri azizol(Pok su). Bot kargo yg di naiki pok su tenggelam di muka kuala dkt kg tanjung,Kuala terengganu. Tapi Allah masih syg kn dia, syukur alhamdullilah dia selamat. Kebetulan aku berada di Terengganu waktu tu, dia kol aku dgn suara mngigil mnyuruh aku amik dia di Tanjung, x jauh dari tmpat kejadian. Aku segera pegi kt tanjung utk mnjemput dia.Waktu dalam kete, aku duk pikir sorang2. Kalo lah aku yg duduk ditempat pok su, mungkin aku dh rest in peace kot. Wlau apepn, sume dh selamat. Aku teramatlah bersyukur kpd Allah.


5 Januari

Kul 3.30pagi dapat kol dari Abah. Waktu tu aku ada dalam bas, on da way blk kl.Abah bgth mama masuk hospital & berada di wad kecemasan kerna sesak nafas. Rasa dihati nak suh je driver bas tu patah balik ke Trg tp mustahil r dia nk patah blk sbb aku. Masa mama htr aku kt Bus stand tadi beliau ok je, kalo lah aku th mende ni nk jadi. Aku xkn blk kl, tp sume tu bkn kita yg rancang. Skarang ni aku cuma berdoa supaya mama selamat & tiket bas utk blk ke trg masih ada utk ari ni.

Ya Allah, kuatkn semangat hambaMu ini. Jauhi Keluarga & kawan2 ku dari segala perkara yg tidak diingini. Jadikan HambaMu ni seorang yg tabah serta sabar dlm mnghadapi segala dugaan. Amin.

Mood: Susah hati & terus dgn senyuman palsu. Kalo lah semangat & tabah tu ada jual kt Uptown atau kt pasar , tlg beli utk aku 10kg.=)
cam bangang..hahaha

Peace no war


-Nas-

2 comments:

SI Gadis said...

nik sabar yea..
dugaan dtg bila2 masa je..
so nik kne hadapi ngn tabah..
kuat kn smangat!

Nik said...

hehe. tenkiu amoy.
amoy pn sama r.=)