Wednesday, November 26, 2008

Poyoness

Kata orang,sayang lah pada diri sendiri dahulu
sebelum kita menyayangi orang lain

Adakah aku mengharap kasih
Terdesak aku untuk meraih belaian wanita
Rela terhegeh-hegeh jejak wanita
Untuk rasa sedikit hembusan sayang
Termengah aku mengecap kehendak wanita
Tertatih aku demi kau berpaling pada aku
Adakah aku bagai mengira bintang di langit
Sungguh Sia-sia dan sial!
Aku tunduk seketika Memikirkan nasib diri
Yang mungkin ditakdirkan
Keseorangan.

Malam, sudikah kau menemaniku tatkala ku tak berteman?

8 comments:

amy said...

wah
puisi indah
sabar
dan teruskan mencari
cinta itu ada
:)

Nik said...

hehe. hrp2 ada yg sudi.

SI Gadis said...

setiap manusia kat muka bumi ni Tuhan ciptakan berpasangan.
so dont stop searching n dont stop hoping.
jgn putus asa k!
u'll find ur true love someday.
all da best Nik!

SI Gadis said...

"love is the craziest things in da world. the more u want it,it never come. if u less expect about it,it just come to you."

ni yg kwn sy penah advice kt sy. so nik, i give it 2 u.
renung2 kn dan slmt beramal. hehe~ ^_^
so jgn gopoh utk m'cari cinta. kesabaran tu perlu utk m'cari cinta sejati.

(im not expert on love anyway)

Nik said...

thanx amoy.
amoy cam doc cinta plak.hehe

amy said...

nik..g buat tag.
haha. padan muke kena tag

Nik said...

aduyai amy.
nk kena pecahkn rahsia krajaan
r ni.haha
ok2. nnti nik wat eh. =p

SI Gadis said...

ahaha~
xde la..bnyk belajar dr pengalaman je..
pengalaman sndri ngn pengalaman org lain..