Sunday, November 23, 2008

sekian lama..

Hari demi hari, aku dh jd makin pelupa smpaikn ari & tarikh ak x ingat, apa nk jadi daa..Pg jumaat ak bertolak dari kl blk ke trg bersama Pok su. Seharian kami x makan satu ape pn sepanjang prjalanan blk, perut time tu kosong gile. Smpai kt trg leh hujan lak, aku call kwn aku si azam suh amik kami kt bus stand trg & then suh htr kami kt kedai along. Smpai kt kedai along, aku ngan pok su pekena roti john. Terisi skit perut yg kosong setelah sekian lama menanti makanan masuk mngisi kekosongan. Baru nk duk rilek2 skit, abang aku plak msg suh blk amik dia kt umah. Dgn sepantas angin, ak start kete terus blk umah.

Bila blk umah, ingatkn boleh rehat atau pn beradu di katil yg setelah sekian lama menanti tuannya baring. Blk2, abang aku ajak kuar gi ronda2 abis kn duit, aku ngan pok su on je la. Pas mandi n siap2, kitaorg gerak gi kedai DVD. Abang ak sorang ni mngidam nk beli DVD lak dh. Ak lak jenis melayan je bila disuruh plih, aku pilih la citer Madagascar 2, James Bond Quantum of solace, Bangkok Dangerous & Max payne. Dah dpt ape yg abg aku hajat, dia ajak kitaorg mkn besar. Kata dia, nk abis kn duit. Aku ngan pok su mmg suka sgt la, al maklum la x mkn nasi lg satu hari tu.

Mula2 ingt nk gi pekena Secret recipe, smpai2 dh nk tutup. Kitaorg just bungkus kek kegemaran adik beradik iaitu Banana Coklat kek. Wlaupun secret recipe nk tutup, itu bkn penghalang hajat abang aku nk mkn besar. Kitaorg gerak ke kedai ikan bakar. Smpai kt sna, Si Bos iatu abg aku terus order Ikan Kerapu 3 rasa, tomyam, Sayur hailam, Daging masak merah dan telur bungkus. Time tu yg ada skali si mat yie kwn abg aku dan awek dia si Eyna.
Bila order smpai je x pikir byk dh, bukak langkah seribu & baca doa mkn. Pastu ape lg, melantak la puas2. Kul 12.30 mlm kitaorg gerak blk umah, blk umah layan DVD lak smpai pagi.

No comments: